Asiakas keskiössä

Asiakkaamme kertoo

Clementia on hoitanut asiakastyytyväisyystutkimuksiamme usean vuoden ajan. Palvelu on ollut meille vaivaton. Tulosten kattava raportointi on antanut tärkeää tietoa asiakastyytyväisyydestä. Olemme erittäin tyytyväisiä ja kiitollisia.

Mikko Alakärppä

Tilialakärppä Oy

Miksi asiakkaan tunteminen on olennaista

Asiakaskokemus ja -tyytyväisyys vaikuttavat suoraan yrityksen menestykseen, asiakasuskollisuuteen ja tulokseen. Rahat yritykseen tulevat asiakkailta.

Asiakaskokemus ja asiakastyytyväisyys ovat läheisesti toisiinsa liittyviä, mutta ne tarkoittavat eri asioita ja tarkastelevat asiakkaan kokemuksia eri näkökulmista.

Asiakaskokemus on asiakkaan koko matka yrityksen kanssa, johon kuuluvat kaikki kosketuspisteet ja vuorovaikutukset, joita asiakas kokee tuotteen tai palvelun hankinnasta aina jälkimarkkinointiin ja tukeen saakka. Se kattaa asiakkaan emotionaaliset, fyysiset ja rationaaliset kokemukset koko asiakassuhteen aikana.

Asiakastyytyväisyys viittaa siihen, kuinka tyytyväinen asiakas on johonkin tiettyyn tuotteeseen, palveluun tai yksittäiseen kokemukseen yrityksen kanssa. Se on reaktio tiettyyn vuorovaikutukseen tai odotusten täyttymiseen.

Miten voimme auttaa nostamaan asiakas liiketoimintasi keskiöön

Tarjoamme käyttöösi kattavan valikoiman tutkimuksia, jotka auttavat saamaan parhaan tuoton kehityspanoksestasi.

Tutkimuksemme

Asiakasprofiilien tutkiminen

Selvitetään tarkemmin asiakasryhmien tarpeita ja odotuksia, ja käytetään näitä tuloksia markkinoinnin ja palvelujen kohdentamisessa.

Kuluttajapersoonien rakentaminen

Tutkimuksen perusteella luodaan kuluttajapersoonia, jotka kuvaavat tarkasti eri asiakassegmenttejä ja heidän käyttäytymistään.

Hintajousto ja hintastrategia

Tutkitaan, kuinka asiakkaat reagoisivat hinta- tai tarjousmuutoksiin, ja mikä olisi optimaalinen hinnoittelustrategia eri asiakassegmenteille.

Syyt asiakaspysyvyydelle tai -menetykselle

Tutkimus, jossa selvitetään, miksi asiakkaat pysyvät uskollisina tai siirtyvät kilpailijoiden tuotteisiin.

Ostoprosessin ja päätöksenteon selvittäminen

Tutkimukset, joilla selvitetään, millaisia ostopäätöksiä asiakkaat tekevät ja mitkä tekijät vaikuttavat näihin päätöksiin.

Käyttökokemustutkimukset

Selvitetään, miten asiakkaat käyttävät yrityksen tuotteita tai palveluja ja mitä ongelmia tai parannustarpeita he näkevät.

Kilpailija-analyysit

Selvitetään, miten yrityksen palvelut ja tuotteet vertautuvat kilpailijoiden vastaaviin asiakkaiden näkökulmasta.

Brändin tunnettuvuuden ja imagon tutkiminen

Selvitetään, kuinka hyvin yrityksen brändi tunnetaan ja miten asiakkaat mieltävät sen verrattuna kilpailijoihin.

Suositteluindeksi

Mitataan, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yritystä muille. Tämä on suosittu tapa seurata asiakastyytyväisyyttä ja arvioida, missä yritys voi parantaa asiakaskokemustaan.

Kattavat asiakastyytyväisyystutkimukset

Tutkimuksissa kartoitetaan asiakkaiden tyytyväisyyttä eri palvelun tai tuotteen osa-alueisiin kuten asiakaspalvelu, laatu, hinta, ja käytettävyys